onsdag 18 november 2009

Snopp saknas



Ska vi verkligen dra igång den här debatten igen?
För att läsa vad fotbollsfrun tycker, gå in här.
För att läsa vad forskaren säger, tryck här.

Den ena påstå att lesbiska är bättre föräldrar än vad man-kvinna föräldrar är.
Varför nämns inte gay-paren?
Kan man verkligen göra en sån undersökning och spelar det någon som helst roll?
Kvinna-kvinna, man-man, man-kvinna. Det finns guldklimpar och rötägg i alla kombinationer.

Den andra undrar hur man ska kunna ersätta en pappa.
Varför ska man ersätta något man aldrig haft, undrar jag?
Om du alltid haft två mammor tror jag inte du har ett behov av en pappa.
Det är som att sakna någon du aldrig träffat.
Om du alltid haft två pappor tror jag inte heller du saknar en mamma.

...och vaddå könsroller?

Om man lever i ett kommunikativt och välbalanserat förhållande så tror jag inte det finns några könsroller ens i ett man-kvinna förhållande.
Det där är bara blaj.

Så, där har ni min åsikt i ämnet.
Det är bara blaj.
Alla kan vara sugiga föräldrar och alla kan vara bra föräldrar. Oavsett könskonstellation.

Punkt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vänta, menar du bara män när du säger homosexuella? Det är ju ett ord som ska vara könsneutralt!

Fisan sa...

Jag vet...kom inte på det rätta ordet och hoppades att ingen skulle märka det... You got me...

Fisan sa...

Nu har jag gjort om gjort rätt :)