fredag 20 november 2009

En helt ny dag

God morgon god morgon,

Jag hade en försäljare som ringde mig igår.
Jag har inte så ont av sånt där. Har själv haft ett sånt jobb och det var hemskt.
Så jag hyser rätt mycket sympati för stackarna.
Men han igår...herre min je.
Han var så enträgen på att få sålt någonting så han nästan började berätta för mig hur dum och korkad jag var som inte nappade.
Wait whuuut?

Är det ett bra försäljningstrick?

Nej, det är det inte.

Hemligheten ligger inte i att dumförklara din eventuella kund.
Hemligheten ligger inte heller i att prata i konstateranden.
De där papperna ni får att läsa ifrån är kanske inte alltid dom bästa att plagiera rakt av.
Lite improvisation kan ta en långt.
Så nej, jag köpte inte det han ville sälja.
Däremot kände jag mig lätt stött resten av kvällen.

...och lite dum.


Inga kommentarer: