tisdag 24 november 2009

Är du tjock?

I fredags försökte jag förklara för en kollega att min syster är större än vad jag är. Men jag kom av mig helt.
För hon är ju inte stor, inte alls. Hon är jätte vacker och har en fantastiskt sund kropp.
Hon är helt ljuvligt proportonerlig.

Men likväl är hon större än vad jag är.
Om jag kallar någon som är större än vad jag är för smal. Vad är då jag? Anorektisk?

Hur länge är man smal? När bli man mullig? Var går gränsen för att vara tjock?
...och vad ska jag kalla människor som är större än vad jag är?

Jag vill inte kalla någon för tjock. Förutom möjligen den gränslöst tjocka snubben som det går reklam om på tv nu. Han som står framför spegeln och berättar för sig själv hur sexig han är.
Good for him...men...euww.

Ayhoo

Jag är inte tjock, min syster är inte tjock. Bara för att man inte kommer i en small, eller en medium eller ens en large så måste man vara tjock. Faktiskt.

Nu vet jag inte vad för storlek min syster har, jag vet bara att hon ser fan så mycket mer normal och välbalanserad ut än vad jag gör. Ingen kan bära upp ett par jeans som hon kan.



Inga kommentarer: