måndag 16 november 2009

Lite allvar så här på morgonen

Något som rör till mina känslor rätt ordentligt och får mig att börja diskutera är kvinnors våld mot män.
Jag vet att jag skrivit om det tidigare och ju mer jag tänkte på det ju mer ville jag veta hur vanligt det faktiskt är.

Så jag googlade. Googel är min vän.

...och då hittade jag den här artikeln. Det gjorde mig fruktansvärt ledsen att det faktiskt inte finns någon undersökning alls i hela Sverige som säger hur vanligt det är att kvinnor slår sina män.

Men enligt en undersökning gjord av inrikesministreriet i Storbritannien under 90-talet så säger siffrorna att ca 15,5 % av männen slår sina kvinnor och 11,3 % av kvinnorna slår sina män.

Förstår ni då hur viktigt det är att den här frågan tas upp i Sverige?

Det är faktiskt dags att ge männen samma chans som vi kvinnor får.
Vi är inga helgon som aldrig höjer handen. Vi har bara inte fysiken att slå lika hårt som männen.

(bilden har inte med mitt inlägg att göra, hittade den genom en google-sökning)

Inga kommentarer: