fredag 20 november 2009

Favorit

Det är nog väldigt svårt att få mig att gilla dig.
Jag insåg precis (när jag skulle länka till några favoritbloggar) att det är inte så många som jag gillar tillräckligt för att vilja länka till dom.
Skumt
För jag läser ett alldeles hysteriskt stort antal bloggar.
Men det tog liksom emot att länka till dom flesta.
Av en eller annan anledning.
Min fråga till mig är vad man måste göra för att jag ska gilla någon.

Vi gör en lista:

Dissa mig inte. Då är jag långsint.
Skickar jag mail, svara. Annars är jag långsint.
Förutsätt inte att du är bäst i världen. Det är du inte.
Förutsätt inte att du är snyggast i världen. Det är du inte.

Åh, påtal om snygg (ja, jag tänker snacka bort mig själv från ämnet, det är min grej liksom), är det inte väldigt intressant att snygga människor ofta är de som är singlar eller de som lever i en rätt ytlig och olycklig relation?
Nu ligger ju förstås snygghet i betraktarens öga.
...och det går absolut inte att dra alla över en kant i det här påståendet (fy fan va jag är politiskt korrekt)

Ibland blir jag lite trött på mig själv. Önskar jag kunde bstämma mig för en provokativ åsikt och bara hålla fast vid den.
Men nej nej. Det går inte. I stället måste jag stryka alla medhårs och argumentera att man även i den mest korkade hjärna kan hitta hjärnceller att tycka om.

Mitt uppdrag för dagen blir till att hitta en provokativ åsikt och meddela den till er.

Jag återkommer när jag hittat nån.


Inga kommentarer: