onsdag 18 november 2009

Skönt att vara naken?

Jag har alltid undrat hur folk gör när de klär sig på morgonen.
Ställer de sig framför garderoben och väljer på måfå?
Har de en utarbetad plan för vilka plagg som ska användas?
Har dom några riktlinjer som säger vilken stil de vill klä sig efter just den dagen?
Är det veckoplanering? Är det förbestämt vad som ska sättas på? I klädväg naturligtvis...

Själv brukar jag försöka bestämma mig för vad som ska användas redan kvällen innan.
Har jag ingen inspiration så får det bli under tiden jag röker första ciggen på morgonen.
Har jag fortfarande inte kommit fram till något att ha på mig så tvingar jag mig själv att komma fram till något innan det första toalettbesöket är avklarat.

Ställer jag mig framför garderoben utan att veta vad jag ska ha på mig så brukar jag oftast bli så missnöjd så jag knappt klarar av att gå utan för dörren.

Ska det verkligen vara ett sånt projekt?

Är det bara jag som bestämmer partyoutfitten efter vilka skor jag vill ha på mig?


Inga kommentarer: