onsdag 25 november 2009

Skitsnack

För att läsa artikeln tryck här.

Lars Arrhenius skyller på att vuxna inte tar mobbingen på allvar.
Det säger jag är skitsnack.
Jag är övertygad om att alla vuxna som får höra om ett mobbat barn bryr sig.
Men vad exakt kan dom göra?
Var det inte för bara ett litet tag som som Aftonbladet blåste upp histoier om barn som blivit misshandlade av sina lärare?

Om jag själv jobbat som lärare så hade jag känt att mina händer var bundna.
De enda som faktiskt kan göra någonting mot mobbing är föräldrarna.
...och då pratar jag inte om föräldrarna till barnen som blir mobbade.

Det är föräldrarna till de barn som mobbar som har ansvaret. Faktiskt.
Om jag fått reda på att min unge slog och kränkte andra barn så skulle han/hon få så mycket smisk så det inte gick att sitta på en vecka.

Vad ska man göra då? Tjaa, det finns inte så mycket att göra. Eller hur?
Lärarna vågar inte ta tag i ungarna som bråkar för då har dom plötsligt misshandlat en unge och blir av med jobbet.

Det är faktiskt dags att kräva lite av föräldrarna. För de tas sällan upp i den här debatten.
Så ni mammor och pappor där ute som har en elak jävla unge. Se till att han/hon skärper sig.
Det var ni som satte glinet till världen.
Det är dags att ta ansvar för det.

Inga kommentarer: