torsdag 5 november 2009

Nischa in sig

Ryktet går i bloggvärlden att ska man ha sig en riktigt stor blogg så bör man ha en nisch.
Något speciellt man skriver om som får en att sticka ut, som gör en speciell.

Jag sitter och klurar på vad jag har för nisch. Har jag någon?
Eller är det så att jag har flera stycken?
Måste man bara ha en?

Vi gör en lista (jag gillar listor):

- Ibland visar jag vad jag har på mig
- Ibland visar jag vad jag vill köpa
- Jag länkar roliga sidor och klipp
- Jag är öppen om mina spontandepressioner (som vi alla har, mer eller mindre)
- Jag har inga problem med att göra bort mig
- Jag ger tips på hur man livar upp sitt tråkiga liv på kontoret
- Ibland har jag diffusa åsikter om saker och ting

Kallas detta för nisch? Eller är det bara jag som är desperat efter att bli placerad i ett fack?

Jag tror att enda gången man vill bli placerad i ett fack är när man försöker göra sin blogg hörd.

Inga kommentarer: