tisdag 3 november 2009

Facebook

Jag fattar inte riktigt grejen med Facebook.
Enligt facebook har jag överhundra vänner. Folk som har letat upp mig och addat mig som vän fast att vi inte har pratat på flera år.
Vi kanske gick i skolan ihop och tyckte inte ens om varandra men likförbannat har dom addat mig på facebook.

Varför?

Är det någon status grej?

...och vad fan är grejen med alla adds? News feed? Wtf?
Jag bryr mig faktiskt inte om om någon precis har scorat 100 poäng i Mafia Wars eller räddat en kyckling som gått vilse på deras majsfält.

Skaffa er ett riktigt liv.

Jag går in och kollar folks uppdateringar. För att se om nån dött, blivit sjuk eller singel.
Jag kollar min mail...

...och jag kollar om folk lyckats knäppa några fulbilder på mig på fyllan. Alltid bra att veta.

Det är allt. 5 min om dagen. Jag förstår inte vad folk gör där hela dagarna.
Det är för mig ett helt jävla ointressant mysterium.


Kan nån inte bara skjuta hela jävla facebook?

Inga kommentarer: