måndag 5 oktober 2009

Bra & dåligt

Min lägenhet ska tapetseras. Jag slipper göra det själv och allt är betalt och klart.
Det är jätte bra.

Jag ska tapetsera alla rum utom ett, tidigare tapeter måste troligen rivas ner och alla möbler måste flyttas runt för att det ska gå att komma åt.
Katterna kan inte vara i lägenheten när detta händer. Det kan knappast jag heller.
Det är mindre bra.

Särskilt som dom tror att det kan ta upp till en och en halv vecka.
Jag kan ta semester en vecka. Men det känns ju jävligt tramsigt om dom bara ska dit och jobba några timmar en dag...
Urrg, jag vet inte vad jag ska göra.

Allra enklast hade varit att ta ledigt och bo hos fin så länge. Han bor inte i Halmstad, funkar dåligt att pendla för min del. Jag är alldeles för morgontrött.

Fast jag hade ju velat ta min sista vecka i februari och åka till solen. Fast det lär jag ju inte ha pengar till ändå så...

Jaja, jag skulle ringa dom igen i slutet på nästa vecka. Hoppas jag kan komma fram till någon plan då...

Inga kommentarer: