fredag 2 oktober 2009

Fredag, woopwoop

Äntligen äntligen fredag.
Jag har varit ack så trött hela veckan, har nog aldrig sovit så gott som jag har gjort men det tär på en att aldrig vara pigg.
Är väl inte helt återställd från lunginflammationen, men det kommer...säger folk.

Afterwork idag med ett helt grymt band som spelar...det finns visst en film på youtube där jag syns rätt bra. Fast bara bakifrån, ha!
Det är min syster, jag och vår bästa vän som står på front row. Vi är derast BIGGEST FANS, hehe.
Ljudet suger och det är ett långt klipp. Men anyhoo...tror bestämt att en av sångarna pratade med min pappa i telefon under denna spelning också.

Har fortfarande inte fått ordning på datorn hemma, men ska försöka ta bilder som jag hoppas kunna lägga upp efter helgen.
Har ju även några bilder från bröllopet jag var på.

Förövrigt är mamma riktigt rolig. Det enda dom hade att bjuda på under bröllopet var vodka och whisky. Vi är inte vana vid att dricka ren vodka (eller whisky, jag har ett svagt minne av att jag fick i mig det också) så fyllan var total.
Jag sitter i ett djupt fyllesamtal med min syster när min mamma vänder sig mot mig och ropar:

- Men lyssna då, du hör ju allt! (hon vänder sig genast bort igen och gör något helt annat, så jag fick aldrig reda på vad det var jag skulle lyssna på)

Lite senare får jag in en klockren diss på henne och då tittar hon hetskt på mig och säger:

- Din spelle (konstpaus) vink! (den värsta förolämpningen hon kom på i vodkans dimmor)

...och som de otacksamma svennar vi är så kommer hon utångandes från festen och säger högt och ljudligt:

- Spriten är slut så nu GÅR vi!

Efter det går jag och pappa in, dricker upp slattarna på bordet och tackar för att vi blev bjudna. Sedan sätter vi oss i mammas och pappas husbil, dricker mer sprit och sjunger för fulla muggar.
Det var en rolig kväll...

Inga kommentarer: