måndag 29 november 2010

Oh go die, would ya?

Idag är en sån där dag då jag bara vill åka hem och dra täcket över huvudet.
Kan någon förklara varför man får sånna dagar, helt jävla omotiverat?
Var trillade det på sniskan liksom?

Har haft en helt grym helg som startade redan i torsdagseftermiddag också vaknar man på måndag morgon (efter att till och med fått en sovmorgon) och bara känner näää, fuck it.

Jag fattar inte.

Eller så känner jag mig bara lite ensam. Sitter gärna och försöker tycka synd om mig själv med tankar som att ingen någonsin kommer vilja ha mig och annat sånt fjanteri.
Vilket naturligtvis är skitsnack. Finns visst folk som vill ha mig, det är ju jag som inte vill ha dom.

Problemet är att hitta någon jag vill ha som vill ha mig tillbaka.
Känns så jäääävla deppigt att veta att jag återigen ska spendera jul och nyår ensam. Det finns inget mer nattsvart än att stå på tolvslaget och se alla sina vänner bli omfamnade av de dom älskar och få fira in det nya året med en kyss. Samtidigt som man står där ensam, frysandes arslet av sig och med ett krampaktigt leende i fejjan. För ingen får vara ledsen på tolvslaget.

Blää.

Men jag gissar att jag snart blir glad igen, kanske inte imorgon för tisdagen är den mest värdelösa dagen på hela veckan. Men onsdag, eller kanske torsdag. Torsdag är ju en bra dag, det är dagen innan fredag. Jo, då tänker jag nog vara glad igen.

Tills dess har jag ju en hel bag in box där hemma...och glögg. Det får duga.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Ush känner igen känslan!!
En styrkekram!
Kommer bättre dagar då man inte känner sej så ensam etc!

Fisan sa...

Taack Daniel, jag litar på dig då :)

Anonym sa...

''Vart hamnade det på sniskan liksom'' Jag tror att har man väldigt skoj så kommer det en rekyl tillbaka. Må dåligt kontot behöver också fyllas på. Ens karaktär präglas av hur man tar motgångar. Starka ord men jag tror det är så. Det är extra viktigt att då ha vänner. Jag har aldrig lärt känna en ständigt glad människa, när man riktigt lär känna han/hon bär denne på lika stort olycklighet som lycka. Upp med hakan för det ordnar sig (=

Fisan sa...

Tack så mycket Anonym, jag tror nog din teori kan stämma. Fast jag hanterar förvisso helst dessa dagar ensam.

Idag är livet mycket mycket bättre.
Så det var säkert bara en dipp efter en helt fantastisk helg :)