tisdag 17 maj 2011

We're so fuckin special

Gick in och läste en blogg som bloggat om den här artikeln i Aftonbladet idag. Eller läste och läste. Jag slutade efter halva för jag blev mörkrädd.

Den högst briljanta Stephen Hawking har i en intervju sagt att han inte tror på ett liv efter döden. När man är död så är man död...och det är väl rätt jävla självklart, eller?

Varför skulle vi vara så jävla speciella.
Ni där ute som tror att vi hamnar i nån läskig jäkla himmel när vi dör, räknar ni med att allt levande på planeten hamnar i samma himmel då?
Allt från träd till bin?

Om ni inte tror det, varför skulle då vi hamna där? Bara för att vi har fått en större hjärna och kan vara rädda för döden så innebär faktiskt inte det att vi skulle ha nån skum jäkla vip-lane till evigt liv.
Vem fan vill leva för evigt dessutom? En gång räcker, tack så väldigt mycket.
Hjärnan är ett organ och när det organet slutar funka så släcks ljuset and we is no more.
Precis som för den där myran du råkade trampa på eller getingen du slog ihjäl för att den stack dig.

...och om ni nu skulle tro på att även djur hamnar i himlen så får ni väl ändå erkänna att det bara är dom där söta och fluffiga djuren ni tror hamnar där.

Resonemanget går inte ihop. Alla levande varleser är guds och borde väl bli behandlade där efter.
Men hur kommer det sig då att människan alltid ser till sig själv först? Vad gör oss mer värda än resten av livet på den här planeten?
Äh usch. Jag orkar inte ens argumentera mer mot denna idioti.

Men jag kommer bli förjävla irriterad om jag inte får dö när jag dör. Visst kan det vara kul att leva. Men fy fan för att göra det mer än en gång.

...och på tal om ärtsoppa så blev jag uppsagd igår. Två månaders uppsägningstid och arbetsbefriad från och med gårdagen.
...och jag har inte mått så här bra på evigheter.
Så vi tar en favorit i repris.

2 kommentarer:

J sa...

Men usch! Fast du verkar se det som en möjlighet nu när du blivigt befriad från vad som verkade vara ett pest- och kolerastinkande jobb. Bra det.
Måste säga att det här härligt att vara arbetslössssökande så länge man får såpass med pengar så man har lite över. Fast det är dyrt att vara ledig. Speciellt på sommaren.

Och ang "himmellen". Är det inte så att den är explicit för människor eftersom gud gjorde den just för människor? Och vi är speciella eftersom vi är skapade i hans/hennes/dess avbild. Sen att vi alla är avkommor efter Cane kan man ju tycka vidare om. Detta enl Biblen då.

Btw vad tycker du om telias nya reklamfilm?

Fisan sa...

Jag är fett nöjd över att aldrig behöva gå tillbaka till det där stället. Inte så imponerad över att stämpla dock, så jag hoppas jag får jobb innan dess.
Men det får jag antagligen.

Jag har ingen kommentar till ditt påstående om ze heaven. Jag vet inte.
Läser inte biblen på princip...eller nåt.


Och jag gillar onekligen Telias nya reklamfilm, även om jag bara lyckats se den två gånger. Den är ju helt klart något jag minns ;)