tisdag 24 maj 2011

Pengaide

Om ni undrar varför jag inte hört av mig på en stund så är det för att jag gått i ide.
Eller i alla fall gått in i nån jag-väntar-på-mina-pengar-mode.
För jag har nämligen inga pengar. Ca 13 kronor är allt som huserar på mitt konto och all min energi går åt till att påminna mig om att jag inte har några pengar.

Så jag kan inte åka och köpa mjälk, eller bröd, eller cola...eller chipchopmat.
Får dessutom dom mest underliga cravings när jag vet att jag inte kan införskaffa...ja någonting egentligen.

Men i natt kommer pengarna. Wohoo.
Då ska jag handla, ska redan nu skriva en lång härlig lista på allt jag ska handla.
Som kattsand och schampoo...och nåt att äta.

Har funderat lite på det där med kattsand. När det är så lite sand kvar i lådan att man kan ana botten mellan kornen, upplever katterna det som att pappret egentligen är slut på rullen och man får pilla bort det där sista lagret som egentligen är fastlimmat bara för att ha nåt att torka sig med?
För det är ju en rätt hemsk upplevelse.
I så fall är det synd om mina katter.
Jag har i alla fall toapapper.

Åh, jag har bytt till mig en cykel dessutom. Men jag kan inte pumpa däcken för att se om jag behöver köpa nya slangar...för jag har ingen pump. Så först måste jag åka och köpa en pump, sen åka hem och pumpa däcken för att sedan eventuellt behöva köra tillbaka och köpa nya slangar.
Är det någon som vet om det är hemskt krångligt att laga hål eller byta slang på bakdäcket förresten? Det har jag nog aldrig gjort förut.

Annars så har jag en katt här hemma som slår mig tills han får uppmärksamhet. På riktigt.
Han ligger så här och ser helt oskyldig ut:

...och klappar man honom inte i tid så häver han sig upp och ger en en rak höger i nyllet. Eller så sätter han klorna i huvudsvålen på en och slickar en i håret tills man ger upp.

...och ja, ni hör ju. Dom enda jag umgås med är mina katter. Men så länge jag inte är svettig om händerna så går det rätt bra.

Inga kommentarer: