måndag 9 maj 2011

Att skriva

Ja alltså, det där med att skriva.
Nu har jag mer än en gång fått höra att jag borde skriva en bok "för jag skriver så bra" (har förvisso lite svårt att ta det där till mig, det finns ungefär 5 miljoner människor som skriver så mycket bättre) och det hade varit riktigt roligt att skriva.

...eller nja, det hade varit riktigt roligt att bli snuskigt rik på att skriva. Fast helst då bara en bok...så man kan gå och suga på den där andra boken tills man dör och leva gott på pengarna som genererades av den där första boken.
Men det känns ungefär lika aktuellt som att vinna på lotto. Dessutom hade jag antaligen fått mer pengar om jag vann på lotto, så det får väl vara prio ett då.

Men jag tror inte jag har skalle nog för att knåpa ihop en bok. Jag är så jäkla förvirrad alltid och det är alltid så jäkla mycket som vill ut så det slutar i regel med inget annat än kassa formuleringar som en treårig babian hade kunnat skita ut.
...och vem fan vill läsa det?

Men kul hade det varit.

...och det var väl ungefär allt jag hade att komma med idag.
Jag orkar inte ens reta mig på folk.
Bara för att jag är på någorlunda bra humör idag så vet jag att jag kommer få betala för det dubbelt imorgon. Så imorgon får ni säkert någon bitter text om hur pissigt allting är.
...om ni känner att ni saknar det idag menar jag.

Jag orkar inte ens bjuda på nån rolig bild eller video.
Fast jag kan ju bjuda på den här gamla godingen och hoppas att någon känner sig manad att bjuda med mig till Paris och ett uppträdande med dessa. Gärna någon som är snygg...och singel.
Fast mest snygg. Det där med singel kan man ju lösa.

Inga kommentarer: