torsdag 19 maj 2011

Slacker

Jag hade planer för gårdagen. Biblioteket, promenad, några lätta övningar som kanske skulle få min rumpa tillbaka på sin ursprungliga plats. Duscha.
Men så blev det inte. Jag somnade. Sov alldeles förträffligt gott mellan fyra och halv nio. Innan dess hade jag fördrivit tiden framför Animal Planet.

Så idag ska jag faktiskt...göra något.

Har visserligen varit uppe en timme nu och inte lyckats med mer än att dricka två koppar kaffe och läsa blogg. Gett katten liten kärlek också förstås.
Det är något mindre mysigt över att kela med en fällande katt när man har koffeinsvettiga händer. Men han verkar nöjd.

Så nu ska jag väl släntra in i duschen, byta kläder (jag har hört att det är ofräscht att gå runt i samma kläder tre dagar i rad, särskilt om man sovit i dom), ta mig till biblioteket och sen läsa en stund ute i solen kanske?
Hade behövt handla lite men det finns förödande få hundralappar kvar på kontot och det är en hel vecka tills nästa lön trillar in...
Men jag finner det väldigt svårt att vara bitter för det. Min enda oro är att få ett jobb för fort. Då kan jag ju inte gå runt slacka i två månader...

Tänkte lägga in nån kul nytagen bild, men telefonen ligger ända framme vid tv:n så jag orkar inte.
Ni får nåt gammalt jag hittade i garderoben i stället.

Inga kommentarer: