onsdag 22 december 2010

Lite lack

Många dumma saker hör man. Ännu dummare saker ser man.
Idag när jag kom till jobbet så har en viss någon satt ett rökförbud på rökrummet.
Jag vet att det är lyx att fortfarande ha ett rökrum. Men det är ett faktum. Det har funnits i så många år att näshåren krullar sig av den inpyrda doften.
Men det är det fan värt.
Hellre krullade näshår än fruset snor upp i bihålorna.

Sagda någon har jobbat här ett bra tag och det är inte förrän det blir 20 minus ute och folk faktisk nyttjar detta rum i den utsträckning det går som någon börjar störa sig på det.
Alltså hänger någon upp ett förbud.
När det är 20 minus ute.

Idiotin i att sätta rökförbud på ett rökrum är intressant.
Att välja att göra det när det är så kallt så tårna får kallbrand av att vistas ute i tio minuter är inte intressant, det är idiotiskt.
Vill personen att vi ska hata honom/henne? (ser ni vad politiskt korrekt jag är?)

Nä, jag tänker vara rebellisk och trotsa detta förbud. Hade någon kommit med det när det var sommar och det fanns lite fler grunder än att det stööör någon, så hade jag köpt det.
Men i just detta läge sköt någon sig själv i foten.
I don't buy it.
So go fuck a duck, som man säger på fackspråk.

Inga kommentarer: