söndag 5 december 2010

Julskyltning

Idag ska jag hem till min hemby med den lilla showgruppen jag är medlem i. Där ska vi hålla i dansen runt granen och sen köra ett litet lussetåg i biosalongen följt av en julallsång.
Det snöar ute och jag har jullåtar som spelar, känner faktiskt lite julstämning.

Det är bara en liten detalj som fattas (okej, en ganska stor) och om den lilla detaljen hade varit här så hade jag nog bestämt kunnat hävda att denna söndag aldrig hade behövt ta slut.
Men nu är det ju inte så. Man kan inte få allt eller?

Ska ha en kort jäkla nissekjol på mig, har tagit på mig rustningen under för att känna mig säker på att saker och ting inte flaxar ut.

Annars så önskar jag er en glad 2:a advent. Hoppas ni får en mysig dag, om inte annat kan ni komma till min lilla hemby. Där lär det vara så mycket mys så man nästan kräks lite.

Ohh, fick visa leg i mataffären i fredags när jag köpte ett 6-pack 3,5:or. Känner mig som sjutton igen.
Men nu ska jag ignorera huvudvärken, den snoriga näsan, illamåendet och behovet av att ha en toalett nära till hands och dricka lite glögg i stället.

Inga kommentarer: