tisdag 7 december 2010

Jag förstår inte

Jag inser när jag börjar skriva detta inlägg att en viss någon kommer ta det som en pik. Det är det egentligen inte menat som, jag vill bara få skriva av mig och kanske få svar på varför det är så. Hur det kan komma sig.
Men innan jag kan få det så bör jag väl ställa frågan.

Min fråga är; Hur kan man glömma bort någon som man har starkare känslor för?

Säg att du och jag är på G och jag messar dig, men du glömmer att messa tillbaka, över huvudtaget liksom. Inte bara att du glömmer svara på en timme eller tre, du bara hör inte av dig. För du har glömt.
Jag förstår inte hur detta är möjligt. Själv tänker jag konstant på den jag är intresserad av, så att glömma svara på ett sms finns liksom inte på världskartan.

När man är sån själv så är det väldigt lätt att ta illa upp över att man blir bortglömd. Men jag försöker verkligen att inte ta det personligt. För jag tror inte det handlar om det.
Jag tror det är nån kill-grej. Tjejer funkar på ett sätt och killar på ett annat.

Så ni män som läser min blogg, hur går det till när ni glömmer bort den ni (i alla fall hävdar) att ni är intresserad av?

Jag är uppriktigt nyfiken...

Inga kommentarer: