tisdag 14 september 2010

Wazzup Doc?

Jag får nog snart stammiskort hos doktorn. Tur som fan man har frikort, annars hade det inte hållt i längden.
Jag har antagligen en inflammerad sena i tummen, vilket antagligen hade varit hanterbart om det inte var för att det är tummen på min vänstra hand. Den hand som sitter ihop med den handled som blev opererad för nåt år sen, den som jag varit sjukskriven för hela våren för att nerverna ballat ur. Hej tjena. Närå, gör inte alls ont i hela handen och armen.

Jag hoppas att nedanstående lösning funkar tills jag får komma till röntgen för att utesluta att det skulle vara något annat än senan som strular. Om det inte är något annat så blir det kortisonspruta...Mr D har lovat att följa med i så fall och hålla mig i handen. Den högra handen.


Jag har även, för första gången i mitt liv, fått antidepressiva utskrivet. Om dom funkar så lovar jag att utnämna min doktor till gud och dyrka honom för resten av livet.


Någonting måste i alla fall hjälpa. För just nu är det fan inte roligt att leva.

1 kommentar:

Vivi sa...

Ush vilken otur du har :( ...men ibland är det nog ganska bra med de där lyckopillerna, de kan ju ge en "kickstart" ibland behöver man bara ett lyft för att sedan orka fortsätta gå ;)

Jag ska faktiskt på AW med en kompis flickvän, vi har aldrig umgåts bara hon och jag och tänkte testa på det :P
Jag får testköra henne (och mig med för den delen) så kanske jag/vi kan hänga på nästa gång ? Kommer ta det väldigt lugnt då jag fortfarande är lite sliten :P
Kramar