tisdag 7 september 2010

Jag har inte råd att vara fattig

Jag måste dammsuga.
Det har jag behövt i ungefär två veckor nu...eller kanske till och med tre.
Men jag avskyr att dammsuga. På riktigt, verkligen, genuint avskyr det.
Jag hade hellre städat tio toaletter än dammsugit min tvåa på 60 kvm.

Jag känner att jag börjar bli väldigt begränsad i mitt liv bara för att Triss inte låtit mig vinna dom där 50 000:- i månaden i 50 år, inte ens när jag faktiskt köpt inte mindre än TVÅ lotter.

Jag kan inte gå ut längre, jag har inte råd med att ta taxi och att GÅ hem från krogen är faktiskt inget alternativ. Om jag inte ser upp med sånt där så kan det ju hända att jag faktiskt får någon form av kondition.
Cykla funkar ju inte heller, om man bortser från risken att jag skulle få lite muskler, så har jag faktiskt inte tid att få hjänskakning till höger och vänster. Funkar helt enkelt inte.

Snart kan jag inte heller vistas hemma på grund av hälsofara. Det behöver städas och att jag skulle göra det är inte heller något alternativ. Jag är alldeles för upptagen med att städa toaletter till höger och vänster.

Jag har inte råd med att leva. Nu börjar det faktiskt bli synd om mig på riktigt.

Inga kommentarer: