onsdag 27 januari 2010

Skräckens dag

Insikt:

Jag letar efter min personliga lycka i kärlek.
Men så funkar det ju inte.

Mina förhållanden har gått åt h-vete på grund av mig.

Jag kommer aldrig få till ett bra och sunt förhållande med någon förrän jag blir lycklig i mitt eget liv.

Jag är inne på mitt 27: e levnadsår. Hur bryter man upp och börjar om från noll?

Om jag inte bryter upp och vågar prova på det jag alltid har velat göra så kommer jag fortsätta vara sjuk. Jag kommer antagligen vara sjuk ännu oftare.
Att vara olycklig blir fysiskt om man väljer att ignorera det.

Jag har aldrig vågat ens sniffa på det jag egentligen vill göra, tänk om jag inte alls är bra på det? Vad ska jag då drömma om?

Livet är så långt ifrån roligt just nu.
Det är nära på omöjligt för mig att bli det jag vill bli. Jag är för gammal.

Hur ska jag ta mig ur den här soppan?

3 kommentarer:

Vivi sa...

Det är skitsvårt, jag lider med dig gumman :(
Det är aldrig försent att börja om på nytt, ändra sig, byta åsikter, skaffa nya vänner osv. men får börja smått kanske ...
Sätt inte press på dig själv.
Finns det något du vara nyfiken på att lära dig, kanske gå en kurs i ngt språk, dans eller hantverk!
Ta upp en hobby du varit nyfiken på måla, pyssla, göra tomtar av navelludd? Bli av med folk som alltid ska komma med jobbiga goda råd :) ?

Daniel sa...

Glädjande iaf att höra att du har nått denna insikt :)

Fisan sa...

Vivi: Haha, mitt problem är att jag vet precis vad jag vill. Men det finns oerhört få inkörsportar när man kommit upp i min ålder. Det försvårar det hela betydligt mer... Jag älskar jobbiga goda råd, jag följer dom sällan men vad vore livet utan folk som gav en dom?

Daniel: Det är inte det minsta glädjande att jag kommit till insikt om detta. Det suger faktiskt getpung. Jag hade hellre fortsatt mitt liv i total förnekelse... :P