onsdag 30 september 2009

Statement

Jag avskyr tonåringar.
Särskilt fjortisar...
Särskilt fjortisar som är äldre än fjorton...

Jag avskyr dom av många anledningar, men framförallt för att jag varit en själv och vet att jag också visste allt och hade varit med om allt och upplevt allt och visste vad som var bäst för mig.
Jag avskyr dom för att jag vet att dom egentligen inte har en jävla aning.
Jag avskyr dom för att dom tar upp så mycket omotiverad plats, för att dom är så jävla osäkra men tvunget ska framstå som dom mest världsvana människor som finns.
Jag avskyr dom för att dom inte klär sig efter vädret utan efter modet.
Jag avskyr dom för att dom har gjort det till en trend att bara äta varannan dag och då endast ett äpple.
Jag avskyr dom för att dom inte har förmågan att se andra människor som människor som känner och mår dåligt precis som dom gör.
Jag avskyr dom för att dom saknar insikt men ändå får möjligheten att påverka.
Jag avskyr dom för att dom dissar världen så jävla lätt utan en tanke på att de en dag också kommer tillhöra den.
Jag avskyr att de dissar äldre som måste jobba för att överleva, kämpa på ett pissjobb åtta timmar om dagen, utan att reflektera över att en dag kommer inte mamma och pappa finnas där för att ge dom tak över huvudet.
Jag avskyr dom för att dom inte uppskattar sina föräldrar.

Jag avskyr dom för att dom får mig att avsky dom.
Jag borde fan vara bättre än så.

Inga kommentarer: