tisdag 15 september 2009

Jag är inte bra på att vara singel.
Jag vill gärna intala mig att jag är det men shit jävla bajs....jag suger verkligen på det.

Jag saknar att ha någon att hångla med i soffan, jag saknar någon att spoona med i sängen, jag saknar någon som skickar sms bara för att dom tänker på mig... Jag saknar någon som saknar mig.

Men, jag jobbar på att vara bra på att vara singel...

Min första förhållningsregel är;

Undvik musiker

...och ja, jag tänker krasst dra ALLA musiker över en kant. Ni är värdelösa på att få en kvinna att må bra i det långa loppet.

Så hur fantastiskt ljuvliga dom än är så är dom ett big NONO!!

Andra regeln är väl snarare mer ett överlevnadstips;

Utnyttja dina vänner till max. Är dom riktiga vänner så blir dom lika glad som du för att umgås.

När det kliar i fingrarna för att ringa den som senast satte på dig (för att sedan försvinna från jordens yta) så ring bästa vännen i stället.
Det genererar betydligt mindre ångest dagen efter.

Håll dig sysselsatt och anstäng dig för att komma ihåg alla människor som faktiskt älskar dig för den du är....det räcker många gånger.


...tills den där söndagen dyker upp då du deperat vill ha någon att röra vid.
Söndagar är värst för mig...och lördagsnätter. Då är ensamheten som värst... Men jag hoppas det blir bättre med tiden.

Jag har i alla fall dom här två fisarna att pussa på när det blir som värst...

Inga kommentarer: