måndag 8 mars 2010

Inte bitter ey?

Den absolut bittraste människa jag stött på i bloggvärlden är den HÄR mannen.
Det jag finner absolut roligast är hans lilla presentation som säger:

Den läsare som kan identifiera sig med något av följande alternativ kan bespara mig sina åsikter i form av kommentarer. Jag ser helst att ni inte läser denna blogg. Nej jag önskar inga brevvänner. Listan kom till därför att jag sällan kommer överens med dessa människor.

Miljöpartister
Religiösa
Drog och alkoholliberaler
Veganer
Djurrättsaktivister
Bitterfittor
Skriver en modeblogg
Skriver en träningsblogg


När jag först läste detta så tänkte jag, yes, äntligen. En rolig jäkel som hatar ungefär allt, sånt är roligt att läsa.
Men jag bedrog mig.
Det har all potensial att vara grejt, men han pajar liksom hela grejen med att vara så fruktansvärt bitter. Det är inte ens roligt. Jag förstår att han inte vill ha in bitterfittor på sin blogg, det räcker med han själv.
Man brukar kunna skratta åt bittra människor just för att många är det med glimten i ögat.
Men inte den här mannen. Han är så gravallvarligt bitter så jag får lite hjärtsnörp.

Tänk att gå igenom livet och hata allt som inte är andra män och sport. Vad fattigt.

Sen har vi den HÄR mannen. Han gör allt som den bittre inte klarar.
Han är ironisk och bitter, men med en stooor näve humor och självdistans. Helt fantastisk läsning.
Det bästa jag läst på mycket, mycket länge.
Så bra så jag nästan inte vill skriva alls, för jag kommer aldrig själv kunna nå upp till den nivån.

En liten guide till hur man ska och hur man verkligen inte ska göra.
Enjoy.

Inga kommentarer: