onsdag 29 oktober 2008

Jag har en plan. När jag väl är hemma och sjukskriven så ska jag börja promenera, vilket kanske senare utvecklar sig till att jogga...det är målet i alla fall. Som det är nu så klarar jag inte av att springa tio meter utan att bli andfådd, så att tro att jag ska kunna börja med att jogga är nog att leva i det blå.

När jag sedan har kurerat min handled efter en så där tre månader så ska jag börja träna på gym. Gruppträning, pilates och poweryoga.

Efter att jag promenerat varje dag i tre månader så borde jag ha nog med kondis för att inte framstå som gruppens halvdöda tomat efter två minuter.


Jag har en plan...det är stort.


Satt och tänkte på det här med åsikter, folk har så jävla mycket åsikter om allting, men enda gången som dom verkligen måste berätta för hela världen att dom har en åsikt är när den är negativ!

Why!?

Om du tycker något är bajs så låt bli det då, så du slipper ödsla massa onödig neggoenergi på nåt du inte gillar.


Bloggar, till exempel. Folk är så jäkla snabba på att hugga på allting som vissa människor skriver. Säger att dom har fel och att dom verkligen inte håller med.

Tror ni på fullt allvar att personen som skriver bloggen bryr sig?

Starta din egen blogg om du är så jävla bitter att du inte kan låta bli att trycka ner alla andra.

För det är väl egentligen det det handlar om, eller hur?

Varför skulle annars en fullkomlig främling ha mage att gå till personangrepp på det viset många gör, om det inte vore för det faktum att dom är jävlig bittra och hatar alla andra människor som lyckats med något.


Även om det är något så tramsigt som en blogg....för en blogg är faktiskt trams. Rätt trevligt trams...men ändå.

...inte för att någon haft åsikter om min blogg. Vilket är synd...särskilt om åsikterna hade varit negativa. Då hade jag i alla fall fått mig några goda skratt.

Förolämpningar är det bästa som finns, förutsatt att man får förolämpningen rakt i ansiktet.

Skitsnack bakom ryggen på en är det som gör riktigt ont, särskilt om det inte stämmer. Man får ju ingen chans alls att rätta till vad som är fel eftersom man i grund och botten inte ska veta att det cirkulerar skit om en.



Skitsnack bakom ryggen borde skjutas med en överdimensionerad älgstudsare, styckas med en rostig matkniv och lämnas att förtäras av genmanipulerade köttätande bladlöss.


Men en rakt-i-ansiktet-blaffig-fuck-you-i-hate-you-so-much-förolämpning är svårslagen, när det kommer till att locka fram skratt.

På riktigt...

Det är vad jag önskar mig i julklapp, en schysst förolämpning och en T-shirt med texten
"Jag har blivit förolämpad --- Oh noes!". =-O

Inga kommentarer: