fredag 21 januari 2011

Det finns bara en av mig

Jag får inte livet att gå ihop.
Jag klagar absolut inte på anledningen till detta, men då jag är nititsk på att hålla ordning och reda i mitt liv så kan det bli lite strängt.

Hinner jag det ena så hinner jag inte det andra och tvärt om.
Som i förrgår, då hann jag laga mat och dricka för mycket vin men disken den står fortfarande kvar. Något som aldrig händer.
Igår hann jag fan ingenting.

Kom hem efter jobbet och trodde jag skulle få väckning vid fem, halv sex. Men nä, jag fick ett sms som jag inte hörde för att jag sov så hårt. Vaknade tjugo över sju och hann inte mer än att packa en väska och åka. Fick duschat iofs, men hade jag inte gjort det frivilligt så hade jag antagligen blivit tvångs-spolad med en slang. Odörerna som strömmade från mina kläder var inte att leka med.

Men idag, idag ska det jävlar hinnas med grejer. Det ska pysslas om katter, diskas, slängas sopor, bokas tvätt-tid, dammsugas och vattnas blommor. Reality check som man säger.
Så har jag ju till och med fått bloggat.

Nu ska jag leta upp vår vaktmästare och tvinga honom att ge mig frukost, för det fanns inte i bygget i morse.

Så jävla bajsnödigt inlägg. Jag bjuder på det här som kompensation.



Trevlig helg! Jag åker till Götet imorgon för intagande av alkohol, kommer bli grymt.

Inga kommentarer: