fredag 30 juli 2010

Jag är en bitterfitta

Jag kan uppenbarligen inte låta bli att irritera mig på allehanda saker, även om min intention var att bli lite mer positiv på det här stället.

Scrollade förbi en artikel i Aftonbladet där nån jävla nisse som tältade mitt ute i isbjörnsland blev utsliten ur sagda tält mitt i natten av en pissed off isbjörn.
Där var en bild på tältet och en bild på isbjörnen...den jävligt döda isbjörnen.

Va fan är det där? Varför i helvete sköt dom björnen?
"Jo, men vi kan ju inte ha en folkilsk isbjörn springandes runt i sitt eget territorium"
Låter ju jävligt logiskt om du frågar mig.

Allvarligt talat. Vi köper inte att stora feta farliga djur tar sig in i våra städer, på våra tomter...faktiskt helst inte ens i vårt land.
Men uppenbarligen så köper vi inte heller att dom vistas i sina naturliga miljöer.

VAR får djuren lov att vara, undrar jag? Var är rättvisan i att vi ska skjuta allt som visar irritation på vår närvaro i miljöer där vi faktiskt inte hör hemma.

Nä, fy fan för det säger jag. Jag fixar inte ens att titta på bilden av den skjutna isbjörnen en gång till så vill ni läsa skiten (vilket jag inte har gjort) så får ni gå in på Aftonbladet och leta upp den själva.

...och på tal om någonting helt annat och med referens till mitt förra inlägg så läste jag igenom en del av den gamla skiten jag skrivit. Där, mitt i bland alla krassa formuleringar, tro fan om jag inte hittar ett "plus att" skrivet av mina egna två händer.
Om nån ska skjutas så är det för fan jag.

Dagens positiva, än så länge, är annars att...hmm, öhh, tjaaaa...att jag luktar gott?

Någon gång kommer vi få betala så jävla fett för all skit vi gjort.
Karma baby, karma.

Inga kommentarer: