onsdag 13 maj 2009

Jag kom på! Jag är uppkomsten till ett nytt uttryck: Att göra en Lisa

Bästa vännen ringer (det var rätt länge sen nu, men jag behöver nått för att lätta upp stämningen här, ok?):

Bästa vännen - Vetu vetu vetu!?

Jag - Nä, vaddå?

Bästa vännen - Jag har gjort en Lisa

Jag - Ehh va?

Bästa vännen - Ja, jag snackade med syrran och kom inte på vad -......- heter. (p.g.a. detta samtal kommer jag aldrig på vad skiten heter - Mia, hjälp!)

Jag - Nähhää...?

Bästa vännen - Så jag sa "Du vet en sån som står bakom disken på hotell och lämnar ut nycklar"! En klassisk Lisa!

Jag - *flinar och känner mig rätt nöjd*


Det är fan bara Mia i hela världen som kan få mig att känna mig stolt över att vara lite dum...



..det heter inte konfrencier, inte croupier...men det är nåt på K va?

2 kommentarer:

Mia sa...

Nä Lisa - inte nåt på K... Det heter receptionist = en sån som står bakom receptionen och delar ut nycklar....

Fisan sa...

Va fan...jag var ju inte ens i närheten! Finns inte ens ett K i receptionist... Doh!